Cât costă un litru de bere în România? Comparație cu Ungaria sau Bulgaria

oktoberfest-968232_1280Prețurile din România au ajuns aproape de nivelul din Uniunea Europeană la tot mai multe categorii din industria bunurilor de larg consum, iar berea nu face excepție, deși puterea de cumpărare se păstrează la cote reduse față de media blocului comunitar, arată datele publicate de Eurostat citate de Ziarul Financiar.

România se plasează în prima jumătate a clasamentului realizat în luna octombrie de biroul de statistică al Uniunii Europene, cu un preț de 1,58 de euro pentru un litru de bere (circa 7 lei), un nivel mai ridicat decât cel din toate statele vecine, dar și față de economii mai dezvoltate, cum este cea a Cehiei. Astfel, în Ungaria, prețul mediu al unui litru de bere este 1,23 euro în timp ce la sud, vecinii noștri bulgari plătesc 1,06 euro. Prețul unui litru de bere în Cehia, cea mai dezvoltată economie din Europa Centrală și de Est, este de 1,59 euro, conform Eurostat. Cetățenii europeni care plătesc cel mai mult pentru bere locuiesc în Cipru, unde un litru costă 3,18 euro, urmați de maltezi, cu 2,65 euro, și de luxemburghezi, cu 2,57 euro.

Piața de bere din România are o valoare de 1,8 miliarde de euro, conform unei estimari anterioare făcute de Ziarul Financiar. Trei mari jucători își dispută această piață, toți străini: Ursus Breweries, Heineken şi Bergenbier.  Există și câțiva producători locali care au intrat pe această piață, ca Romaqua, producătorul Borsec, sau European Food, însă fiecare are o cotă de piață minoră.

Există și un grup tot mai numeros de mici producători de bere, prezenți în special în jurul marilor orașe din România, acolo unde nivelul de trai mai ridicat a permis apariția unei alternative la consumul de masă, ce-i drept mai scumpă dar mai apropiată de stilul european al micilor berării.

Arnaud Dussaix este unul dintre acești mici producători de bere, despre care portalul miciproducători.ro a scris deja. Berea artizanala e o nișă în România, ea reprezentand conform estimărilor antreprenorului francez care a lucrat anterior într-o poziție de conudecere la Carrefour România sub 0,5% din piața totală a berii. România urmează același trend însă din America și din Europa de Vest, unde berea fabricată de micii producători câștigă teren în defavoarea celei industriale. ”În prezent nu putem  previziona  dacă acest segment de nișă va ajunge la 2%, 3%, 5% sau 12%, cum este cazul acum în America, dar cu siguranță va crește pentru ca românii se reintorc catre valorile sigure oferite de factorul local, artizanal care oferă garanția calității și a gustului autentic”, consideră berarul.

facebook

Acest articol a fost publicat în branding și etichetat cu , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *