La 25 de ani, are propria afacere cu genți pictate, din care vinde în toată România, dar și în SUA și Hong Kong

arminaArmina Letiția Poloșan, o tânără de 25 de ani din București, a reușit anul trecut să-și transforme pasiunea pentru decorarea hainelor și accesoriilor într-o mică afacere cu genți pictate, din care vinde în România, dar și în Anglia, Germania, SUA sau Hong Kong.

Absolventă în 2014 a Universității de Arhitectură din București, Armina și-a împărțit timpul în ultimii trei ani între activitatea de profesor de germană la Cambridge School of Bucharest și visul de a-și deschide propria afacere.

”În ultimii 2-3 ani, majoritatea hainelor și accesoriilor mele erau personalizate într-un fel. Imediat ce îmi cumpăram o rochie, o geantă, o pereche de sandale, îmi dadeam seama că le-aș putea <<îmbunătăți>> și astfel ajungeam să le pictez. Rochiile primeau o floare, o spirală, gențile modele abstracte, dantela elegantă sau cel mai adesea flori. Pentru că toate accesoriile mele erau foarte apreciate, cei apropiați au început să își dorească asemenenea produse și apelau la mine pentru a le personaliza. Dacă sora mea, prietenele ei și ale mele, colegele își doresc asemenea produse, oare nu sunt si multe alte persoane? Așa că in vara anului trecut m-am văzut cu un nou proiect. O inițiativă proprie, cu finanțare proprie. Un proiect foarte important, primul proiect pentru mine, pe sufletul meu: cel de a pune bazele Lyria.ro”, povestește Armina.

facebook

QuincyPassion1-875x875La vârsta la care cei mai mulți tineri își fac planuri de vacanță sau de cumpărarea unei mașini, Armina a investit aproape 7.000 de euro în visul ei. Acum, Lyria.ro numără peste 40 de modele de genți unicat pictate manual, cu prețuri între 240 și 650 de lei, dar și aproape zece modele de portofele din piele, decorate în mod similar. Tânăra antreprenoare, originară din Brașov, a reușit să strângă până acum peste 100 de clienți, cei mai mulți din România, dar și câțiva din afara țării. ”Cele mai multe genţi merg în România însă câteva din gențile Lyria sunt în Anglia, Germania, Hong Kong, Canada și S.U.A. Cea mai mare comandă a fost de 5 genți”, detaliază Armina.

GlimmerPeoniesBlossoms1-875x875Afacerea a luat naștere în luna iulie 2014. Armina a găsit câțiva meșteri transilvăneni care lucrau în piele naturală și a comandat gențile de la ei. Apoi a început să picteze, inspirându-se din viața de zi cu zi. ” Orice mă inspiră. Inspirația vine de unde nu te aștepți, atunci când nu te aștepți. De la o floare care mi-a fost dăruită, la un loc în care am fost și am amintiri frumoase sau aș vrea să ajung, la lucruri pe care le observ în jurul meu. O geantă, o ținută, o plimbare mă inspiră. Important este ca atunci când gențile sunt pictate să transmită clienților emoția pe care am trăit-o eu concepându-le”, mărturisește antreprenoarea.

LillaWhiteDandelion2-875x875Clientele sunt în general femei între 25 și 40 de ani, ”puternice, non-conformiste, hotărâte să iasă din tipare și încrezătoare în forțele proprii”, după cum descrie chiar Armina, însă situația nu a stat de la început așa. ” Femeile din România, în marea lor majoritate, nu sunt încă suficient de îndrăznețe astfel încât să iasă cu ușurință din tiparul zilnic al genților într-o singură culoare, ușor de asortat. De aceea, încerc să promovez ideea purtării culorilor vii, lucrurilor personalizate și de ce nu, unice”, argumentează fondatoarea Lyria, povestind despre dificultățile pe care le-a avut la început de drum.

LailaVenice1-875x875Trendul este în schimbare însă și în România, pe modelul extern. Interesul pentru produsele unicat, lucrate manual este tot mai mare iar clienții au început să se adune, chiar dacă unii dintre ei nu au de la bun început o imagine foarte clară a ceea ce-și doresc. ”Prețuiesc reacția clientelor și momentele în care acestea văd gențile prima data <<pe viu>>. Și mai mult îmi place reacția pozitivă a celor care s-au încrezut în Lyria și au ales o pictură specială, personalizată, dar nu au în minte exact imaginea de final a genții, iar atunci când văd geanta sunt foarte mulțumite, fericite. Îmi place că Lyria este într-un trend ascendent. De la lună la lună am mai multe comenzi, mai multe persoane care îmi scriu și și mai multe persoane care apreciază gențile. Am încredere că va ajunge un brand de renume, în timp”, spune Armina.

GlisVibrance2-875x875Pentru viitor, tânăra antreprenoare vrea să își transforme site-ul într-o platformă cu acoperire internațională și să-și extindă portofoliul. ”În viitorul apropiat voi lansa o linie de genți pentru mirese. Sper ca anul acesta să reușesc să îmi extind activitatea și pe alte produse de piele: pantofi, cizme, de ce nu geci. De asemenea, sper să îmi pot deschide un atelier/showroom”, afirmă ea.

Sfaturi pentru un tânăr antreprenor care vrea să-și deschidă o afacere? Să fie încrezător în forțele și ideile proprii. Să fie implicat, energic și să nu se dea bătut.

Acest articol a fost publicat în Asociatia Mici Producatori, branding și etichetat cu , , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *