Un brand românesc tot mai căutat la export: porțelanurile Apulum făcute la Alba Iulia

bann4Producătorul de porțelanuri Apulum Alba Iulia, unul dintre brandurilei emblematice românești din ultimele decenii, reprezintă una dintre puținele povești de succes exportate în afara țării, compania beneficiind de comenzi tot mai mari pe piețele externe. 

Afacerile  Apulum Alba Iulia au crescut de la an la an, atingând în 2014 pragul de 20 de milioane de euro, conform datelor publicate la Ministerul Finanțelor, susținute în principal de exporturi. Aproape toată producția de la Alba Iulia merge pe pe piețele de export, în țări ca Italia, Grecia, Spania sau Germania, conform informațiilor publicate de Ziarul Financiar în ediția de marți, 27 octombrie.

„Creşterea afacerilor se datorează comenzilor la export, care depăşesc cu mult capacitatea de producţie existentă în momentul de faţă. Exportăm peste 94% din producţia realizată în fabrica noastră din Alba Iulia“, afirmă directorul executiv al companiei Apulum, Ioan Voican, pentru cotidianul economic.

Unul dintre cei mai importanți colaboratori ai producătorului de porțelan este chiar gigantul mondial din industria mobilei, IKEA.  Produsele fabricate la Alba sunt comercializate şi în reţelele de magazine Metro, Cora, Carrefour şi lanțul britanic Tesco.

Din anul 2010, Apulum este furnizor oficial al Casei Regale din România.

Fondată în anul 1970 în orașul Alba Iulia, Apulum S.A. este cel mai mare producător de porțelan din România, în portofoliul căreia se numără porțelan menaj și hotelier, obiecte decorative sau bibelouri. În anul 2008, compania a fost preluată de către grupul italian Rody Time, prin cumpărarea de către acesta a Assalpo.
facebook

 

Acest articol a fost publicat în branding și etichetat cu , , . Salvează legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *